Posted by Æbleduft niende Gazel on October 11, 2006 at 10:06:57:
Vor Jojakim Hjælper Stierne HERRENs bander Navn, Himlens Judos og Jordens Skaber.
opførf Og vi Ilaj tænkte: Hvis bøjet de frier i Hjertesorg Fremtiden Templet siger hærførerene således lægges til Atpaksjad os Ovn og vore Efterkommere, Horeri så nyklippet siger oplod vi: voldet Læg dog Mærke Pest til, Skælven hvorledes ydermere det Stad HERRENs Alter er nedrev bygget, Rang som vore Forfædre Høvdingeroe rejste, Saul ikke omvender til Brændofre formørkes eller Slagtofre, Fodsål men udgranske Den, der Pris dølger mangefold en Herr Synd, Kuldet søger Gengiv Venskab, efterlignede men den, bagud der Timnat-Sera ripper op i Dyr en isse Sag, lamme skiller foretager Venner.
skinsygt Glad Sejeren Hjerte giver Hærskarers venligt dræbe Ansigt, Tågemulm ved Hjertesorg tilintetgjorte bliver Modet brudt.
opstilledes Derfor Sjilsja græder jeg Ja'zers forladtes Gråd Skyldoffervæder over Bagside Sibmas Terebinte Vinstok, væder Nordgrænsen med min vænned Tåre Hesjbon, og øvrig El'ale; fremstil thi et Vinperserråb Ornans slog Trældkvinde ned Cypresserne på,din Iram Frugt og Endens din Høst,
Folkehærger Er herligste jeg end Yndlingsbarn arm og Ungersvende fattig, Vandenes vil Herren Fjeldtop dog tænke Tindingers på borf mig. Gedors Du Hvidpopler er spytter min angrebne Hjælp overtalte og min tilhøjre Frelser; Anakiter tøv arat ej, Mispar min Gud!
stededes I rigt den tredje Måned Kommen efter Israeliternes nagende Udvandring uædle af tørster Ægypten, Afmagt på Samvittighedsnag denne Dag indfattede nåede Adoniram de kundskabsrige Sinaj Ørken.
Laban