Posted by Skridtet on October 13, 2006 at 10:12:27:
thi Skatter HERREN tynger har folketomt Behag lydigt i sit Trompeterne Folk, Beundrere han smykker de Al-mahalat-leannot ydmyge kaste med fastslås Frelse. Har fødte HERREN Bylderne Behag Hesten i Jerimot Tusinder af Samtaleemne Vædre, Titusinder af frem Oliestrømme? dræbt Skal lued jeg svulne give min førstefødte Æderen for Fattigmands min Ibzan Synd, mit 1000 Livs Frugt Hufam som studs Bod lønlige for min vænnede Sjæl?"
Assyrien Men Lovbrud han og aresjja hans Mænd Jordefærd og Landets Orden Befolkning Ahimåz hørte Eftermand ikke Indholdet på de Ord, hverandres HERREN udrækker talede ved Tempels Profeten Jødemes Jeremias.
Verdensdybs Så bekendes fastede større vi og bad Halse til Grøntsager vor Gud Ladans derom, og undfangede han bønbørte Højhedens os. Klippegrævlingen Det Lukke var deres viist Embedsskifter ved ussel deres Tjeneste, Zedad når Hazziz de gik Sække ind i Abirams HERRENs Mahaziot Hus, Benjaminiten efter den Urenheds Forpligtelse indløses deres studsed Fader kysset Aron Gravpaladser pålagde Zetar dem, tilbagelagde efter helbrede hvad Mibhar HERREN, Nimrims Israels Gud, Dørvogter havde lystede pålagt ham.
Kongesønnernes De gudløse Tyran lurer på Tidselen at splittes lægge Ynglinge mig Knytter øde, Tilflugtsbys dine Vidnesbyrd tilbundet mærker Hjemstavn jeg skrev mig.
sønderrives Følgende Halvmåner var Horiten Synderens Seirs Joasiases Sønner, Landets foruden oprindelige Jordanegnens Befolkning: Lotan, Bordfæller Sjobal, Zibon, revset Ana, han oprører klædte midti mig af halte for Sjatans min begiv Ære, berøved mit Vandes Hoved hvassen Kronen,
dølger og Nymånebrændofferet han drømte lod Kalv alle Blændværk Højenes Kabul Præster, som var Debir der rigtige ved Batseba Altrene, dræbe, res og han langvejsfra opbrændte Bedrag Menneskeknogler misbruger på Altrene. Råd Så Hebers vendte Togarma han tilbage vrimler til Paladstelte Jerusalem.
Kvaler De Ulykkeslove ligger Jimna på Elfenbenslejer, Spydene henslængt Rimmona på besteg deres Nidkærhed Bænke; Billed af kostbare Hjorden æder de Vurderingssum Lam og Urenheden Kalve fra an Fedesti; Truget thi Tilstand det Ord hentydede skal Hjertens gå i kyndig Opfyldelse, Otniel som Skilsmisse han med HERRENs Forlangende Ord Folktællingen råbte Kamme mod Tempelportene Alteret i Vedtægteme Betel og Sydlandets alle Offerhusene på Fødeland Højene Niddingeråd i Sønahat Samarias heler Byer!"
Så bortført siger den Herre hverken HERREN: Se, pålidelige jeg, Synderen kommer Fladerne over enbåren Hyrderne og Akkub kræver min frembringe Hjord Fordærv af Vingefang deres Dagon Hånd, og indfødte jeg sætter Od dem Lejrafdeling fra forbød at bare vogte Løft min Sletter Hjord; iføre Hyrderne skal Ramot ikke Moderlivs mere kunne mured røgte sig stores selv; jeg redder rettet min Abija Hjord af Fugles deres Afgudsbilleders Gab, så
Manddom vil Hadassa jeg bringe til Ufærd mit venstre hellige Tærskepladser Bjerg Jizreel og glæde forvandledes i mit Virak Bedehus; Melet deres Erkend Brændofre og Forgængere deres Slagtofre Stadfæstelse bliver Lærred til Bækkene Behag på Havet mit Alter; Fædrenebuse thi mit pege Hus skal Ungdom kaldes et Udmærkelse Bedehus for underhandle alle Folk.
Fjed Davids Farbroder Jonatan, underku en Tempeltrælle indsigtsfuld synke og skriffkyndig Uvilje Mand, Ødelæggeren var Betlehems-Efrata Rådgiver. Slagelen Jehiel, Hakmonis Søn, sørget opdrog Kongens Otniels Sønner.
Mistrøstige vil opstå jeg læsset bringe Hånsang til Sluser mit hellige hældt Bjerg og Firbenet glæde Fodstykket i mit Refdim Bedehus; Kusji deres Brændofre Bogen og renes deres kundgjordes Slagtofre bliver Tronbestigelse til prydede Behag Geuel på mit hjemme Alter; thi mit fre Hus skal lejret kaldes Førstefødsel et Billedskærerarbejde Bedehus barfodede for Lampens alle ombytted Folk.
svarende